دسته‌ها
دستگاهچی

خواص آب گوجه فرنگی و تاثیر آن در لاغری

لاغری و گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی یکی از موادغذایی پرفایده و مقوی است که متاسفانه مورد توجه بسیاری از مردم قرارنگرفته این ماده غذایی فواید بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از آنها میتوان به تاثییر در لاغری و کاهش سایز دور کمر اشاره کرد .

بله درست شنیدید با نوشیدن مرتب آبگوجه میتوانید پس از مدتی از سایز شکم و کمر خود بکاهید و لاغرتر شوید.

مطالعات انجام شده در اروپا بر روی ۳۰ زن که روزانه ۲۵۰ میلی لیتر آب گوجه مصرف میکردند نشان داد

پس از گذشت دوماه نوشیدن مداوم آب گوجه سایز دور کمر این بانوان به صورت میانگین تا ۱.۷ سانتی متر  کاهش یافت و همچنین از درصد چربی و وزن بدن آنان در حد چشمگیری کاسته شده بود .

نتایج پژوهشی که در کشور تایوان به سرانجام رسید نشان میدهد که این نوشیدنی به عنوان یک چربی سوز عمل می کند و همچنین با مصرف روزانه یک لیوان میتوان چربی بدن را کنترل و کاهش داد.

در این پژوهش نمایان شد که یک لیوان ۲۵۰ میلی لیتری آب گوجه فرنگی حاوی ۳۳ میلی گرم لیکوپن است. لیکوپن یکی از مواد غذایی گیاهی میباشد که اکثرا در سبزیجات و میوه هایی با رنگ قرمز مثل گوجه فرنگی موجود است .

استفاده از موادغذایی ای که اوی لیکوپن است میتواند به کاهش ابتلا به سرطان پروستات ، سرطان روده و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و همچنین افزایش باروری نیز کمک کند.

لازم به ذکر است که بدن به تنهایی قادر به تولید ماده لیکوپن نیست، به همین دلیل باید از طریق مواد غذایی جذب بدن شود.

آب گوجه

آب گوجه فرنگی یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها و لیکوپن

لیکوپن،ویتامین E،بتاکاروتن و… از جمله مواد مغذی موجود در آب گوجه فرنگی میباشد. استفاده مرتب از این نوشیدنی چندین فایده مثل کاهش التهاب، کاهش فشارخون و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

وجود لیکوپن میتواند در سلامتی قلب و در کاهش ابتلا به بیماری های متابولیک تاثیر بسزایی داشته باشد.
همه ی آمینو اسید های اصلی فقط به جز تریپتوفان در گوجه فرنگی رسیده موجود می باشند .

گلوکز فروکتوز و ساکاروز از قند های موجود در گوجه هستند که البته مقدارآنها کم است و رنگدانه اصلی گوجه که سبب قرمزی آن هم شده است لیکوپن است .

دراکثرمواقع توصیه میشود که گوجه فرنگی را با پوست آن میل کنید زیرا حاوی مقدار زیادی از کاروتیوئید ها میباشد

که توسط روده جذب بدن میشوند،کاروتنوئید ها بخشی از مواد مغذی هستند که در میوه و سبزیجات با رنگ نارنجی وجود دارند.

علت اصلی اینکه گوجه فرنگی از پایه های اصلی رژیم های غذایی سالم میباشد دارا بودن موادمغذی کثیر و کالری کم آن هست که گوجه را به یکی از انتخاب های مناسب و سالم تبدیل کرده است .

آب گوجه خالص

استحکام سازی استخوان ها

یکی دیگر از تحقیقات که در کشور کانادا صورت گرفته نشان میدهد که مصرف روزانه ۲لیوان آب گوجه فرنگی در روز سبب تقویت استخوان ها شده و همچنین از پوکی استخوان زودرس جلوگیری کرده است .

دانشمندان دانشگاه تورنتو ، ۶۰ زن یائسه ۵۵ تا ۶۵ ساله را برگزیدند و به انان گقتند که برای یک ماه گوجه فرنگی و رب و هرگونه محصولات حاوی گوجه را از رژیم غذایی خود حذف کنند .

آزمایشاتی که روی این ۶۰ زن انجام شد نشان میداد که بعد از گذشت این زمان حذف گوجه فرنگی در این مدت باعث افزایش ماده ای به نام تلوپپتید در جریان خون میشود . زمانی که سطح این ماده در خون بالا میرود نشان دهنده تحلیل بافت استخوان هاست .

و همزمان در قسمتی دیگر از این تحقیق نمایان شد که استفاده مداوم از گوجه فرنگی در رژیم غذایی روزمره سبب کاهش تلوپپتید در سطح خون میشود ودر اثر آن کاهش تحلیل بافت استخوان ها و درواقع جلوگیری از پوکی استخوان انجام میگیرد .

آب گوجه گیری

برای گرفتن آب گوجه روش های بسیاری وجود دارد اما یکی از سریع ترین و آسان ترین روش ها مخصوصا برای تولید انبوه و فروش ، استفاده از دستگاه آب گوجه گیری میباشد که در سایز ها و قیمت های مختلف در بازار موجود هست . برای مشاهده و کسب اطلاعات درمورد دستگاه ها میتوانید از سایت دستگاهچی دیدن کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *