دسته‌ها
دستگاهچی کسب و کار خانگی

تولید رب گوجه خانگی

رب گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که همیشه و همه جا مورد نیاز است و جایگاه ثابتی در سبد غذایی خانواده های ایرانی و حتی خارجی دارد. همانطور که میدانید هرسال طی زمان هایی خاص قیمت گوجه کاهش بسیاری دارد و قیمت رب گوجه های صنعتی همان قیمت قبلی باقی میمانند بنابر این راه اندازی یک کارگاه کوچک ربگیری توجیه اقتصادی خوبی را داراست .

اگر بخواهید برای خود کسب و کاری در محل خانه یا نزدیکی خود راه اندازی کنید یکی از بهترین ایده ها تولیدات رب گوجه فرنگی میباشد که دلایل زیادی پشت این ادعاست بزرگ ترین دلیل نسبت سود چشمگیر این محصول است.

خط تولید رب

فضای مورد نیاز برای کارگاه تولید رب گوجه

به طور کلی هرفضایی که دسترسی خوبی به سه منبع اصلی آب ، انرژی و مواد اولیه داشته باشد میتواند مکانی مناسب برای راه اندازی خط تولید واقع شود . برای مثال به عنوان کارگاهی با ورودی ۵ تا ۱۰ تن گوجه در روز ، متراژی حدود ۷۰ مترمربع کفایت خواهد کرد البته این فضا فقط برای نصب و قراردادن دستکاه های مورد نیاز در نظر گرفته شده است . لازم به ذکر است که برای انبار مواد اولیه ، انبار محصولات تولید شده و همچنین قسمت اداری به متراژی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مترمربع نیاز خواهید داشت .

تعداد نفرات مورد نیاز برای کارگاه تولید رب گوجه

نفرات مورد نیاز برای شروع کار یک کارگاه کوچک بیشتر به تعداد ماشین آلات مورد استفده و همچنین جم تولیدی روزانه کارگاه بستگی دارد . برای مثال در کارگاه هایی که از دستگاه های بسته بندی استفاده میکنند تعداد نیروی بیشتر نسبت به کارگاه تولید رب فله ای میطلبد. به طور کلی میتوان گفت برای راه اندازی یک کارگاه کوچک حداقل به ۲ تا ۳ نفر نیرو نیاز خوهد بود .

رب خانگی

تهیه دستگاه آب گوجه گیری

برای راه اندازی خط تولید خانگی اولین چیزی که نیاز خواهید داشت دستگاه آبگوجه گیری یا دستگاه تولید رب است، چرا که اگر شما قصد اقدام به راه اندازی کسب و کار خود دارید تولیدات در مقدار های زیاد بدون داشتن این دستگاه ها کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود.

دستگاه های صنعتی آب گوجه گیری انواع مختلفی دارند که برخی از این دستگاه ها میتوانند آب و گوشت گوجه را از تفاله آن جدا کنند. برخی دیگر هم فقط میتوانند آب گوجه را از تفاله جداسازی کنند ، شما نیز با توجه به شرایط و نیاز خود میتوانید از بین این دو نوع یکی را انتخاب کنید . لازم به ذکر است که شستشوی این دستکاه ها نیز نیاز به مهارت خاصی ندارد و بسیار ساده و آسان میباشد .

از این دستگاه ها میتوان هم در فضای خانه و هم محیط های صنعتی استفاده نمود که فرآیند تولید شما را سرعت میبخشد ،فقط یک مورد ایمنی هنگام کار با این دستگاه وجود دارد آن هم زمان قرار دادن گوجه و شستشوی تیغه دستگاه باید دقت کنید . دستگاه های آبگوجه گیری در سایز و ظرفیت های مختلف ساخته شدنه اند که انتخاب را با توجه به حجم تولید و کار خود برای شما آسان میکنند .

به غیر از استفاده آب گوجه در خانه ، این مصول در کارخانجات و کارگاه های تولید رب گوجه و سس نیز کاربرد دارد ، به همین دلیل سازندگان و کارشناسان با طراجی و تولید این دستگاه ها روند آبگیری را برای کاربران بسیار آسان کرده اند ، شما میتوانید در کم ترین زمان ممکن مقدار بالایی از گوجه را آبگیری کنید

دستگاه آبگوجه گیری

پیشبینی اقتصادی تولیدات رب گوجه کارگاهی

یکی از دغدغه های اصلی کارآفرینان علاقه مند به تولیدات مواد غذایی ، سود خالص و توجیه اقتصادی کالای نهایی میباشد . راه اندازی خط تولید این کالا نیز مانند کالا های غذایی دیگر نیازمند یک برنامه ریزی مالی دقیق و مناسب میباشد . برنامه ریزی در زمینه مالی و افتصادی به عنوان اولین قدم میباشد که باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری انجام شود.

این برنامه ریزی طرحی است که تمام هزینه های جاری و ثابت باید در آن با جزئیات کامل قید شود . هزینه های جاری شامل هزینه مواد اولیه مثل گوجه و ظروف بسته بندی مثل قوطی رب و دیگر هزینه های اینچنین میباشد . هزینه ثابت هم هزینه های اولیه راه اندازی مانند هزینه خرید دستگاه ها ، هزینه گرفتن کارگاه و دیگر هزینه های اولیه را شامل میشود.

نتیجه گیری نهایی

همه ما میدانیم که یک کارگاه کوچک تولید رب گوجه سود و فروش کمتری از یک کارخانه بزرگ رب گوجه خواهد داشت اما باید نسبت سود و هزینه کمتر راه اندازی یک کارگاه را نیز در نظر گرفت . شما میتوانید با پرداخت هزینه بسیار کمتر از یک کارخانه درصد سود چشمگیری را نسیب خود کنید . مدت زمان کوتاه برگشت سرمایه اولیه و سربه سر شدن در زمان ۶ تا ۹ ماهه که نشانگر سودآوری مناسب این کسب و کار است .

مشاوره رایگان

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید دستگاه ها با کارشناسان سایت دستگاهچی و بازرگانی اسدی در ارتباط باشید که شما را برای انتخاب مناسب تر متناسب با نیازتان راهنمایی خواهند کرد.

مشاوره و خرید : ۰۹۱۴۵۹۹۳۶۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *