دسته‌ها
دستگاهچی

آبلیموی طبیعی یا صنعتی

دراین مقاله میخواهیم به تفاوت آبلیموی طبیعی خانگی و صنعتی و روش های تشخیص آبلیموی تقلبی بپردازیم.

یک محصول با رنگ و مزه هایی مختلف

بیشتر فرروشگاه ها آبلیموهایی با قیمت ها و برند های مختلف به فروش میرسانند ، برخی از این آبلیمو ها مزه ی آب یا اسانس میدهند،بعضی به قدری ترش و شور هستند که انگار فقط از ترکیب نمک و اسید تهیه شده است و گاهن تعدادی هم به رنگ و مزه آبلیمو شباهت دارند .

یکی از کالاهیی که احتمال تقلبی بودن در آن زیاد است آبلیمو میباشد، به دلیل سود کم تولید آبلیموی خالص بعضی از تولیدکنندگان با استفاده از روش های عجیب این محصول را مخلوط میکنند.

ازآنجایی که کاه بعد از مخلوط شدن با آب ، رنگی شبیه رنگ آبلیمو پیدا میکند بعضی تولیدکنندگان از این روش برای تولید آبلیمو استفاده میکنند که درآخر با مخلوط کردن مقدار کمی آبلیمو ، مایعی با مقدارزیاد و طعمی شبیه به طعم آبلیمو تهیه میکنند و در این بین از افزودنی های دیگر نیز که به ترش کردن محصول کمک میکنند استفاده میشود.

برخی از اعضای کانون انجمن های صنفی مواد غذایی هم مطرح کرده اند که 99 درصد آبلیمو های داخل بازار کشور تقلبی هستند و تولید کنندگاه این نوع آبلیمو از این بازار سود های کلانی دریافت میکنند. نکته قابل توجه این که تنها با 4 لیتر اسید سولفور و گوگرد، میتوان بدون استفاده کردن از خود لیمو نزدیک 8 تن آبلیموی تقلبی تولید کرد.

آبلیموی طبیعی یا صنعتی

آبلیموی صنعتی

سوال اصلی این است که آیا میتوان روی ارزش غذایی آبلیموی صنعتی حساب کرد یا خیر؟ روند آبلیمو گیری در کارخانجات به طور معمول این است که لیمو پس از وارد شدن به کارخانه شسته و خشک میشود و آن را برش میدهند سپس تحت حرارت قرار میگیرد تا هم آلودگی های باقی مانده حذف شوند،  هم نرم شدن لیمو توسط حرارت باعث میشود آب بیشتری از آن خارج کنند.

در بخش بعدی آبلیمو را از صافی رد میکنند و دوباره پاستوریزه میشود، متاسفانه در این روند بیشتر ویتامین های آبلیمو، مخصوصا ویتامین C ، از بین میرود و هرچقدر از زمان تولید آبلیمو بگذرد میزان ریزمغذی های آن کاهش میابد و تقریبا چند هفته بعد از تولید دیگر هیچگونه خاصیتی را نخواهد داشت و فقط طعم ترش آن به عنوان تنوع و چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در بعضی از کارخانه ها ویتامین C را به طور مصنوعی به آبلیمو در آخر روند تولید اضافه میکنند که اصلا با ویتامین طبیعی قابل مقایسه نیست ، فراموش نکنیم که در آبلیموی کارخانه ای از مواد نگهدارنده استفاده میشود بنابر این مصرف لیموی تازه گزینه بهتری میباشد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم به صورت خلاصه تفاوت این دو ماده غذایی را شرح دهیم باید بگوییم که اول آبلیموی کارخانه ای یا همان صنعتی دارای موادنگهدارنده شیمیایی میباشد و برای بدن مضر است ، همچنین درصد زیادی از ویتامین ها مخصوصا ویتامین C در جریان تولید در اثر حرارت از بین میرود و دیگر خاصیت های آبلیموی طبیعی را نخواهد داشت .

بیشتر کارخانجات برای اینکه محصول خود را ارزان تر به بازار معرفی کنند از کیفیت محصولات خود میکاهند به همین دلیل اگر میخواهید رژیم غذایی سالم تری را داشته باشید بهتراست از آبلیموی طبیعی استفاده کنید، ساختن آبلیموی طبیعی هم چندان کار سختی نیست و شما میتوانید با یکبار زمان گذاشتن آبلیموی مصرفی حداقل یک سال خود را آماده کنید .

فرصتی برای درآمدزایی

ناگفته نماند که شما میتوانید با تهیه ابزار لازم میتوانید هم برای مصرف شخصی و هم برای فروش آبلیموگیری کنید و در بسته بندی های مناسب به هر بازاری آبلیمو های خانگی و طبیعی خود را بفروش برسانید ، همانطور که میدانید امروزه مردم متوحه شده اند اکثر محصولات کارخانه ای مناسب رژیم سالم نیستند و هرروزه خواهان محصولات طبیعی درحال افزایش است. برای مثال حتی شما میتوانید با فروش آبلیموی طبیعی خود به اعضای فامیل و آشناهایتان شروع کنید .

کسب و کارهای دیگر که می توانید از آنها به عنوان شغل مناسب استفاده کنید

آبگوجه گیری با دستگاه آب گوجه گیری که باید قبل از شروع بکار آن طرز کار دستگاه آب گوجه گیری

آب انار گیری با دستگاه آب انار گیری

آبغوره گیری

رب سازی با دستگاه رب ساز

آب انگور گیری

آسیاب کنی

آبلیمو گیری با دستگاه آبلیمو گیری

سبزی خرد کنی با دستگاه سبزی خرد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *